וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הרגע האיטלקי" שהישראלים חייבים לאמץ לעצמם

בשיתוף Campari, בשיתוף Campari

5.11.2019 / 14:59

היומיום שלנו לחוץ מאוד ומגיע לנו מדי פעם רגע קטן של שחרור. במקרים האלה, הכי טוב ללמוד מהאיטלקים, שאימצו לטובת הרגעים האלה משקאות כמו קמפרי טוניק או אפרול שפריץ לדרינק קליל בשעות פחות שגרתיות, בבר או מתחת לבית. כך תיצרו לעצמכם רגע של כיף שישבור שגרה

ברמנית מגישה כוס עם קמפרי. ShutterStock
האירופאים נוהגים לעשות "אפרטיבו" על בסיס יומי, וגם אנחנו הישראלים יכולים ליהנות מזה/ShutterStock

יש רגעים ספציפיים שכולנו מחכים להם. אתם בטוח מכירים את זה: הרגע הזה בו אתם מתיישבים בבית קפה, או בר, או מסעדה, מברכים את הפרטנר שלכם לשלום, מניחים את הסלולרי בצד, מזמינים דרינק. ונושמים. לא משנה אם זה קורה בסוף יום העבודה, בערב או אפילו בצהרי סוף השבוע. הרגע הזה בו אתם שמים רגע בהולד את המיילים מהעבודה, את הבעיות של הילדים בגן ואת עשרים מיליון המטלות שמחכות לכם, לוגמים משהו ומתמקדים בחלקים הכיפיים של החיים.

האירופאים נוהגים לעשות את זה על בסיס יומיומי, במה שמכונה "אפרטיבו". דרינק ונשנוש של בין ערביים, בדרך כלל מיד בתום שעות העבודה, שמבוסס בדרך כלל על משקה אלכוהולי קליל וזורם כמו אפרול שפריץ או קמפרי סודה ואיזו ברוסקטה נעימה עם דג נא או גבינה משובחת. אצלנו, הישראלים, המציאות טיפה שונה. רובנו לא מסיימים לעבוד בארבע, כשאנחנו מסיימים לעבוד אנחנו רצים להוציא את הילדים מבי"ס, לשחרר את המטפלת, לעבור בסופר, למלא דלק, לקפוץ להגיד שלום להורים. וכל זה כמובן תוך כדי נהיגה וטלפונים (בדיבורית, כן?) ותפילה יומיומית שלא נתקע בפקקים. אבל, דווקא בגלל שגרת החיים הלחוצה הזו שלנו - מגיע לנו. מגיעים לנו הרגעים הקטנים האלה של השחרור, הפיזי והמנטלי, מהעולם שמסביב.

איור של זוג שותה קמפרי. יח"צ,
אנחנו רואים תפריטים מיוחדים ודרינקים קלילים ביותר ויותר מקומות/יח"צ

אז אולי זה לא קורה על בסיס יומיומי, אבל בשנים האחרונות הבנו גם אנחנו שמגיעים לנו הרגעים האלה. זה יכול להיות, למשל, באחת המסעדות או הברים שהכניסו לחיינו את האפרטיבו האירופאי, כזה שאנחנו פוגשים באמצעות תפריטים מיוחדים ודרינקים קלילים ביותר ויותר מקומות. וזה לא חייב להיות מיד אחרי העבודה - זה יכול להיות גם כספתח מוקדם של ארוחת ערב, שכבר סוגר לנו יציאה כי התארגנו על בייביסיטר ובואו, אנחנו אנשים מבוגרים. אז לצאת מהבית אחרי עשר זה כבר ממש מתיש.

זה יכול גם להיות גם בבראנצ', בעיקר בסופי שבוע, כשאנחנו קצת פחות לחוצים מהעבודה. אחרי שאנחנו שמים את הילדים בביה"ס ובגן בשישי ויש לנו סוף סוף זמן לנהל שיחה עם בן הזוג או כשסבתא מסכימה לעשות ג'סטה ולשמור על הילדים לכמה שעות בשבת בבוקר. ומה מתאים יותר לרגעים האלה מדרינק קליל, מריר במידה אבל גם מתוק במידה, שיגרום לנו להיכנס למוד המסוים הזה בלי צורך להכביד על עצמנו במשקאות אינטנסיביים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

אדום חושני ולוהט: מתכוני קמפרי מעולים שכיף לשתות

בשיתוף Campari
משקה קמפרי אפרול. יפית שמחה,
קמפרי ואפרול אפשר למצוא כמעט בכל מקום, גם בבר השכונתי או בבתי קפה/יפית שמחה

במקרים האלה, הכי טוב זה ללמוד מהאיטלקים, שכבר אימצו במאה שעברה לטובת הרגעים האלה משקאות כמו קמפרי טוניק או אפרול שפריץ. אחוזי האלכוהול בהם לא גבוהים במיוחד, הם הולכים מעולה עם אוכל קליל, הם מספקים בדיוק את הבאז המתאים ולא פחות חשוב - הם מצטלמים נפלא. כי אם כבר טרחנו, התלבשנו, יצאנו והזמנו - חייבים לתעד. ועוד דבר שאנחנו לא תמיד מודעים אליו הוא שקמפרי ואפרול אפשר למצוא כמעט בכל מקום. הם לא נמצאים רק במסעדות איטלקיות מפונפנות או בברי קוקטיילים מתוחכמים. להפך. הם נמצאים בבר השכונתי ובבית הקפה מתחת לבית ואפילו על מדפי המשקאות בסופר. לא רק בתל אביב אלא גם מחוצה לה. צריך רק לדעת לבקש.

איור של זוג שותה קמפרי. יח"צ,
בואו נרשה לעצמנו מדי פעם להשתחרר קצת כמו באירופה/יח"צ

ואם החלטתם שהיום אין לכם אנרגיות לצאת, אפשר להיכנס למוד אפרטיבו גם בבית. כן, רגע אחרי שהילדים נרדמו, שנייה לפני שאנחנו מקדישים זמן לבן או בת הזוג (כלומר, מחליטים מה לראות בנטפליקס), כשאנחנו פותחים את ארון המזווה וליד הקורנפלקס והפתי בר מוצאים את בקבוק הקמפרי שמחכה לנו שם (מוחבא, כמובן).

כי עוד דבר שהישראלים הבינו בתקופה האחרונה הוא שאם כבר לוקחים את הרגע הזה טו צ'יל, עדיף לעשות את זה בסטייל. נכון, אפשר לעשות את זה גם על כוס קפה או בירה, אבל יותר ויותר מאיתנו מבינים שבמקביל לשישיית הבירה במקרר אפשר להחזיק בבית איזה בקבוק יין קצת יותר איכותי או בקבוק אפרול, שיחד עם פרוסקו, קצת סודה ושאריות מהתפוזים שנשארו אחרי שסחטנו לילדים מיץ בארוחת ערב, אפשר בחצי דקה להנדס לעצמם אפרול שפריץ ביתי, בדיוק כמו זה שמגישים לכם במסעדות. כי כמו שהאפרול, המשקה הכתום, הצבעוני והכל כך מזוהה הזה, כבר פרץ מזמן את תקרת המסעדות ואפשר למצוא אותו היום בבר השכונתי ואפילו בבתי קפה שווים, הוא אט אט מגיע גם לבתים - כי בואו נודה בזה, לצאת מהבית זה משהו שדורש אנרגיה שלא תמיד יש לנו.

אבל אנחנו עובדים קשה והחיים שלנו עמוסים ולחוצים ויש לנו על הראש עבודה וילדים ובחירות פעמיים בשנה, אז בואו נרשה לעצמנו מדי פעם ונבין שזו לא בהכרח השעה ביום שקובעת - אפרטיבו הוא הרבה יותר מזה. הוא סטייט אוף מיינד. לחיים.

כל אירועי "שבוע המטבח האיטלקי" מתקיימים ביוזמת משרד החוץ האיטלקי ומשרד התיירות איטלקי. משרד התיירות האיטלקי פועל מחודש יוני בישראל דרך לשכת המסחר ישראל-איטליה

משקה הקמפרי הוא סמל סטטוס איטלקי עם מורשת עשירה. הוא מעורר השראה ונוטף סטייל, ידוע בשל צבעו העז וטעמיו הייחודים, הוא מושלם לקוקטיילים קלאסיים, עם טוניק, או עם כמה קוביות קרח.

הקליקו על התוכנייה של שבוע המטבח האיטלקי בתל אביב

התוכנייה של שבוע המטבח האיטלקי. יח"צ,
התוכנייה של שבוע המטבח האיטלקי/יח"צ
בשיתוף Campari, בשיתוף Campari

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully