וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשימה האיטלקית שקיבלו המסעדות בתל אביב

בשיתוף Ferrarelle, בשיתוף Ferrarelle

6.11.2019 / 15:39

לרגל "שבוע המטבח האיטלקי" קיבלו המסעדות התל-אביביות האיטלקיות והים-תיכוניות אתגר קולינרי במסגרתו עליהן להגיש מנות ומאכלים המזוהים עמו הן מזוהות בארץ המגף. התוצאה לפניכם

כל מי שמכיר את המטבח האיטלקי באמת, יודע שאין דבר כזה "מטבח איטלקי". המפה הקולינרית באיטליה מחולקת על פי מחוזות, ולכל מחוז מטבח משלו וגאווה מקומית החוגגת אותו. במהלך שבוע המטבח האיטלקי יתחפשו המסעדות המובילות בתל-אביב למחוזות איטלקיים ויגישו את המאכלים המקומיים המזוהים עם המחוזות - כל אחת והמחוז שלה.

פסטה מיאה - טוסקנה

מנות מהמטבח האיטלקי במסעדת פסטה מיאה. ריקרדו הופמן,
תפריט בהשראת מחוז טוסקנה, מחוז העשיר בהיסטוריה ובטבע, המתפרס מהים הטירני ועד האלפים האפואנים. מסעדת פסטה מיאה/ריקרדו הופמן

פסטה מיאה הוקמה באפריל 1996, על ידי מיה וג'ורג' סופינו. הרעיון המקורי היה לפתוח חנות לממכר פסטה טרייה להכנה בבית, וסביב רעיון זה נבנתה המסעדה. משמעות השם באיטלקית - פסטה שלי. המציאות הארץ ישראלית הובילה את הזוג להבין שעל חנות הממכר להפוך למסעדה. כך נוצרה מסעדת פסטה מיאה, מסעדה איטלקית ביתית הממוקמת ברחוב ווילסון הצדדי, שמגישה מנות איטלקיות קלאסיות באווירה חמימה ונעימה. לצד תפריט המסעדה, עד היום בפסטה מיאה מוכרים הביתה פסטה טרייה, ממולאת ומגוון מוצרי פרימיום המיובאים מאיטליה.

במהלך שבוע המטבח האיטלקי, במסעדת פסטה מיאה יוגש תפריט בהשראת מחוז טוסקנה, מחוז העשיר בהיסטוריה ובטבע, המתפרס מהים הטירני ועד האלפים האפואנים. ההיסטוריה של המטבח הטוסקני נטועה בשורשים עתיקים - מהאטרוסקים, עם שחי באזור מהמאה ה-10 לפני הספירה ועד לרנסנס, אז החלו שפים לעבוד בחצרות מלוכה ולהכין מנות חדשניות שנשארו חלק מהמטבח המקומי עד היום. בפסטה מיאה יוגשו מנות טוסקניות קלאסיות כגון פנצנלה - סלט עגבניות עם לחם יבש ובזיליקום; קרוסטיני כבדי עוף עם פטריות; פאפא אל פומודורו - מרק עגבניות ולחם מסורתי; ופפרדלה עם ערמונים, פטריות וגבינת קאצ'וטה נוצ'ינו.

פסטה מיאה - תפריט מיוחד של מנות ממחוז טוסקנה. לאורך כל השבוע בשעות הערב. וילסון 10, תל אביב. 03-5610189

ארנסטו - לאציו

מנת פסה של ארנסטו. ארנסטו מרקריה,
מנות המוגשות באינטימית וחמימה. ארנסטו/ארנסטו מרקריה

מסעדת ארנסטו הוותיקה בתל-אביב, מציעה חגיגה קולינרית בהשראה איטלקית מאז 1997. על המטבח חולש השף אנג'לו דה לה ריצ'ה, שיצר תפריט מפתה המבוסס על כל חומרי הגלם האיכותיים שמאפיינים את מטבחי איטליה. הארוחות בארנסטו מוגשות על שולחנות מכוסים מפות לבנות וכתומות, וניתן גם ליהנות ממרפסת גדולה המעוצבת בעץ, ויוצרת תחושה אינטימית וחמימה, המקבלת חיזוק מצלילי המוסיקה האיטלקית המושמעת במקום.

סופלי די ריזו - כדורי ריזוטו עם לב מוצרלה, מצופים בפירורי לחם מטוגן. ארנסטו מרקריה,
מוצרלינה פריטה - לבבות מוצרלה מצופים בפירורי לחם מטוגנים. ארנסטו/ארנסטו מרקריה

במהלך שבוע המטבח האיטלקי, במסעדת ארנסטו יוגש תפריט בהשראת מחוז לאציו, שרומא היא בירתו. ומא הפכה למרכז גסטרונומי במהלך העת העתיקה. המטבח הרומי העתיק הושפע רבות מהתרבות היוונית העתיקה, אך במרוצת השנים הושפע המטבח גם מהעולם החדש שהספרדים הביאו עמם לאירופה, ומהמטבח של הגטו היהודי של רומא. בארנסטו יוגשו מנות כגון פוקצ'ה רומאנה; ברוסקטה אל פומודורו; סופלי די ריזו - כדורי ריזוטו עם לב מוצרלה, מצופים בפירורי לחם מטוגן; קרצ'ופי א-לה ג'ודיה - ארטישוק בסגנון יהודי; מוצרלינה פריטה - לבבות מוצרלה מצופים בפירורי לחם מטוגנים; צ'יקוריה ריפאסטה אין פאדלה - עולש בר מוקפץ עם שמן זית, שום ופלפל חריף; קאצ'ו א פפה; ספגטי א-לה קרבונרה ועוד.

ארנסטו - תפריט מיוחד של מנות ממחוז לאציו. לאורך כל השבוע בשעות הערב. בן יהודה 90, תל אביב. 03-5273394

שחקי-שחקי - סיציליה

ברוסקטה סרטנים. שחקי שחקי,
ברוסקטה סרטנים/שחקי שחקי

בבר האוכל הלבנטיני שחקי שחקי משלבת השפית יהלומה לוי בתפריט מנות בהשראה ממטבחי הים התיכון. בשחקי שחקי תוכלו לשבת על הבר וליהנות, לצד האוכל הנהדר, גם מקוקטיילים משובחים, או לשבת בחוץ, סביב השולחנות שפונים אל רחוב טשרניחובסקי התל-אביבי הנצחי, ולהינות מערב טעים, נעים ובלתי נשכח. לקראת פתיחת המסעדה ולצורך תחקיר מעמיק, נסעה יהלומה למסע קולינרי במרכז-דרום איטליה.

קפונטה סיציליאנית. שחקי שחקי,
נסעה למסע קולינרי במרכז-דרום איטליה. השפית יהלומה לוי/שחקי שחקי

במהלך שבוע המטבח האיטלקי, במסעדת שחקי שחקי יוגש תפריט בהשראת מחוז סיציליה, מחוז שהמטבח שלו הושפע מהכיבושים הרבים שעבר, בראשם הקולוניה היוונית בקטניה שדאגה לדגים, הפול, הפיסטוקים והירקות הטריים, הספרדים והעולם החדש, שהחדירו למטבח המקומי את הקקאו, התירס, הפלפלים והעגבניות - אך מעל לכל - הערבים, שהביאו עמם חומרי גלם כמו סוכר, שקדים, פירות הדר, זעפרן, פלפל שחור וצימוקים. בשחקי שחקי יוגשו מנות בהשפעה סיציליאנית כמו שיפוד של אנשובי בכבישה ביתית עם פלפל פדרון מטוגן וזיתים; קפונטה סיציליאנית עם גמברי מקומי; ברוסקטה סרטנים ותירס; פנקייק חומוס ורוזמרין עם פלמידה כבושה; פסטה קון לה סרדה ועוד.

שחקי שחקי - תפריט מיוחד של מנות ממחוז סיציליה. לאורך כל השבוע בשעות הערב. טשרניחובסקי 4, תל אביב. 03-7744511.

קפה נאפולי - קמפניה

פיצה עם פטריות, קפה נאפולי. בעז לביא,
במטבח המסעדה שוכן לו טאבון מקצועי שממנו יוצאות פיצות נאפוליטניות פריכות וטעימות. קפה נאפולי/בעז לביא

קפה נאפולי, השוכנת בשוק שרונה מרקט, מציעה אוכל איטלקי בהשראת העיירות הקטנות של איטליה והמפגש ביניהן לבין הרעננות התל-אביבית. המסעדה מעוצבת בסגנונות המוכרים בעיר נאפולי, אליה נסעו הבעלים לצורך מחקר לפני פתיחת המקום. במטבח המסעדה שוכן לו טאבון מקצועי שממנו יוצאות פיצות נאפוליטניות פריכות וטעימות, ובתפריט ניתן למצוא גם מגוון פסטות, פריטטות מיוחדות, מאפים ועוד.

גבינת פרמיז'ן מגוררת על מנת פסטה של קפה נאפולי. בעז לביא,
בקפה נאפולי יוגשו מנות מסורתיות המשקפות את המסורת הארוכה של מטבח חבל קמפניה/בעז לביא

במהלך שבוע המטבח האיטלקי, בקפה נאפולי יוגש תפריט בהשראת מחוז קמפניה הידוע במוצרלה די באפאלו שלו, בפיצה הקרויה על שם המלכה מרגריטה שאכלה בנאפולי את הפיצה המפורסמת שלה ועוד המון מאכלים מוכרים ונהדרים. למטבח הקמפני, והנאפוליטני בפרט, יש שורשים היסטוריים קדומים המתוארכים לתקופה היוונית-רומית, שהועשרה במשך מאות שנים בהשפעות של התרבויות השונות ששלטו בה ובממלכותיה, בהן היוונית, הרומאית, הגותית, הביזנתית והספרדית. בקפה נאפולי יוגש תפריט עם מנות נאפוליטניות כמו ניוקי פומודורו בייצור עצמי עם עגבניות תמר, בזיליקום וקרעי מוצרלה; פסטה נאפוליטנית ברוטב עגבניות עם בזיליקום וריקוטה פרסקה; וכמובן - פיצה נאפולי עם רוטב עגבניות, מוצרלה ובזיליקום.

קפה נאפולי - תפריט מיוחד של מנות ממחוז קמפניה. לאורך כל השבוע בשעות הערב. קלמן מגן 5, תל אביב. 03-6714653.

כל אירועי "שבוע המטבח האיטלקי" מתקיימים ביוזמת משרד החוץ האיטלקי ומשרד התיירות איטלקי. משרד התיירות האיטלקי פועל מחודש יוני בישראל דרך לשכת המסחר ישראל-איטליה

המותג פררלה (Ferrarelle) נוסד בשנת 1893, והוא מותג המים המינרליים המוגזים הטבעיים המוביל באיטליה המיוצא ליותר מ-40 מדינות ברחבי העולם. תהליך הייצור הטבעי והייחודי של המים המינרליים של פררלה (Ferrarelle) מתחיל במסעה של טיפת הגשם המחלחלת אל מתחת לפני האדמה למעיין הטבעי של פררלה (Ferrarelle), מסע אשר נמשך כעשור. ייחודו של המותג נובע מטעמו, מהגיזוז הטבעי ומהרכב המינרליים.

מותג המים המינרליים המוגזים והטבעיים פררלה (Ferrarelle) לצד מנות מהמטבח האיטלקי. אנטולי מיכאלו,
מותג המים המינרליים המוגזים Ferrarelle/אנטולי מיכאלו

הקליקו על התוכנייה של שבוע המטבח האיטלקי בתל אביב

התוכנייה של שבוע המטבח האיטלקי. יח"צ,
התוכנייה של שבוע המטבח האיטלקי/יח"צ
בשיתוף Ferrarelle, בשיתוף Ferrarelle

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully