וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטיפים שיגרמו לכם לשתות קפה מעולה כמו האיטלקים

בשיתוף ארקפה, בשיתוף ארקפה

6.11.2019 / 16:01

תרבות הקפה בישראל מתפתחת ובתי הקפה בארץ מגישים קפה מצוין, אבל תמיד אפשר ללמוד עוד משהו מהאיטלקים. קבלו את המדריך הקצר שיעזור לכם לשלוט בז'רגון ולהכין קפה כמו המקצוענים מארץ המגף

הכנסת אספרסו, ארקפה. יח"צ,
טעמו המפתה של האספרסו מהולל ברחבי העולם והאיטלקים פיתחו מדע של ממש סביב דרכי ההזמנה, הקלייה והלגימה שלו/יח"צ

איטלקים הם מאסטרים בתחומים רבים, אבל אין כמוהם בלגימת קפה. החל מכל הז'רגון שסובב סביב הקפה ועד להתפתחות מכונות וחליטת הקפה, הבלנדים השונים ועד לכמה מבתי הקפה העתיקים בעולם - איטליה השאירה את חותמה על הדרך בה העולם מדבר על קפה, שותה אותו ונהנה ממנו. טעמו המפתה של האספרסו מהולל ברחבי העולם והאיטלקים פיתחו מדע של ממש סביב דרכי ההזמנה, הקלייה והלגימה שלו. הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לשתות אספרסו כמו איטלקים אמיתיים.

1. לימדו את הז'רגון:

קפה (Caffè) הוא אספרסו. באיטליה, האספרסו מכונה בפשטות "קפה", ואם תבקשו אותו, תקבלו מנה מדויקת של שוט אספרסו בספל חרסינה קטן.

דופיו (Doppio) באיטלקית "כפול", כלומר - שתי מנות אספרסו בספל אחד, גדול יותר.

לונגו (Lungo) הוא האספרסו הארוך. למנה אחת של אספרסו מוסיפים מנה כפולה של מים.

ריסטרטו (Ristretto) אספרסו מצומצם עשוי ממנת קפה וחצי מנה של מים.

מקיאטו (Macchiato) האספרסו מוכתם עם מעט קצף חלב.

קפוצ'ינו (Cappuccino) אספרסו עם חלקים שווים של חלב מחומם באדים ומלמעלה חלב מוקצף. איטלקים אמיתיים שותים אותו רק בבוקר ולעולם לא אחרי ארוחת הצהריים.

קפה לאטה (Caffè Latte) ספל גדול ממולא בחלב (לאטה באיטלקית), המוכתם בכתם של אספרסו.

קפה קורטו (Caffè Corretto) אספרסו שהוא "נכון", שכן הוא מקבל תוספת נעימה של גראפה או קוניאק.

קפה שקרטו (Caffè Shakerato) אספרסו משוקשק עם קוביות קמח ומעט סירופ סוכר, לעתים קרובות מוגש בכוס קוקטייל.

ארקפה. יח"צ,
האיטלקים תמיד מתחילים את הבוקר שלהם עם קפה ומאפה בבר/יח"צ

2. לימדו את ההיסטוריה של הקפה האיטלקי:

אחד מבתי הקפה הוותיקים באירופה, ומתמודד ראשון לבית הקפה העתיק בעולם, הוא Caffè Florian בוונציה. בית הקפה המפואר הזה, השוכן מתחת לפורטיקוסים בכיכר סנט מרק, נפתח בשנת 1720 וממשיך לחלוט קפה ללקוחות האיטלקים ולמבקרים משאר העולם.

מכונת האספרסו נרשמה כפטנט בשנת 1884 בטורינו. בשנת 1901 במילאנו היא עברה שיפורים רציניים והתוצאה היא המכונות המסחריות שאנו רואים כיום.

איטליה המציאה גם את סיר ביאלטי מוקה, או המקינטה (Machinetta), בשנת 1933. הסיר הזה נמצא בכל בית איטלקי בבתים איטלקיים והוא ידוע בעיצובו הפשוט והאיקוני.

3. שתו אספרסו כמו איטלקיים:

האיטלקים תמיד מתחילים את הבוקר שלהם עם קפה ומאפה בבר (בית הקפה) המקומי. הקפה לרוב נלגם בעמידה לצד הבר, בעיקר בגלל שכמות הקפה קטנה ולא נדרש יותר משלוק אחד כדי ללגום אותו אבל גם מאחר שאם יושבים בבית הקפה, המחיר גבוה יותר. ברים נוטים לגבות סכום כפול על משקה בישיבה, והאספרסו תמיד יעלה סביב יורו אחד בלבד.

קפה איטלקי מבושל על פי מדע מדויק וכתוצאה מכך התערובות ריחניות ונעימות. פולי קפה ערביקה בקלייה כהה לרוב ישמשו את הברים באיטליה, ולעתים הם מעורבבים עם פולי רובוסטה, לאספרסו חזק יותר. הפולים נקלים בזהירות עד שהם רוכשים גוון חום ומאבדים מהשומן שלהם, ואז הם מונחים בצד, להתקרר. בתי קפה איטלקיים הם לרוב מקומות רועשים, בין היתר בגלל פולי הקפה הנטחנים מיד לני ההגשה, על מנת להפיק את המרב מהטעמים.

הקפה הוא טקס ממנו נהנים האיטלקים מספר פעמים ביום: בבוקר על מנת להתעורר, אחרי ארוחת הצהריים כדי לסייע בעיקול ולהמנע מעייפות שלאחר הארוחה, ובשעות אחר הצהריים בהסקת הקפה (pausa caffè).

קפה מוגש לרוב עם כוס מים מוגזים לניקוי החיך לפני ואחרי. וכל הסיפור הזה של שתיית קפה הוא מהיר ומתוקתק: נכנסים לבר, מזמינים, לוגמים ומשאירים כסף. איטלקי אמיתי לא מתמהמה בבית הקפה יותר מכמה דקות.

ארקפה. יח"צ,
אספרסו הוא קפה קטן ששותים מהר, בשלוק או שניים/יח"צ

ירון ירקוני, יו"ר קבוצת ארקפה, עם 5 טיפים שילמדו אתכם איך לשתות קפה כמו מקצוען:

1. כשקונים קפה הביתה, יש לשים לב לתאריך הקלייה. הקפה מגיע לשיאו כשבוע (בקיץ) עד עשרה ימים (בחורף) לאחר הקלייה. לשתות קפה שנקלה לפני חודשיים זה כמו לקנות עיתון מלפני חודשיים!

2. אספרסו ברובו מורכב ממים, ולכן לאיכות המים יש חשיבות עליונה.

3. צבע הקרמה באספרסו משובח צריך להיות חום-כהה מנומר (Tiger Skin) ולא צהבהב (חומוס).

4. אספרסו הוא קפה קטן ששותים מהר, בשלוק או שניים.

5. קודם כל מריחים ורק אז לוגמים - לגימה ארוכה באמצעות שאיפת אוויר פנימה (בדומה לשריקה הפוכה) וגלגול בחלל הפה.

כל אירועי "שבוע המטבח האיטלקי" מתקיימים ביוזמת משרד החוץ האיטלקי ומשרד התיירות איטלקי. משרד התיירות האיטלקי פועל מחודש יוני בישראל דרך לשכת המסחר ישראל-איטליה

ארקפה מאמינה בחשיבותה של קלייה, הכנה והגשה מקצועית של פולי קפה איכותיים, לטעמה של כל לגימה - בחוויה קולינרית מדויקת ומושקעת, בחומרי גלם משובחים, בהקפדה בלתי מתפשרת על טריות.

הקליקו על התוכנייה של שבוע המטבח האיטלקי בתל אביב

התוכנייה של שבוע המטבח האיטלקי. יח"צ,
התוכנייה של שבוע המטבח האיטלקי/יח"צ
בשיתוף ארקפה, בשיתוף ארקפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully