וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכי מקפיץ בפה: השפים בוחרים את המנות המנצחות שלהם

בשיתוף Ferrarelle, בשיתוף Ferrarelle

10.11.2019 / 17:33

בדרך כלל נוהגים להתאים את המנות בארוחה לסוג היין, אבל ישנן מנות שמים מינרליים מוגזים וטבעיים פותחים להם את הטעמים ומלווים אותם באופן מושלם. ארבעה שפים שמשתתפים באירועי "שבוע המטבח האיטלקי" מציגים את המנות שמתחברות נפלא לבועות הקטנות שבמים

קרודו דג ים במי עגבניות של שפית יהלומה לוי, שחקי שחקי. איתיאל ציון,
קרודו דג ים במי עגבניות של שפית יהלומה לוי/איתיאל ציון

עם פסטות מיוחדות, דגים נאים או פירות ים - הטעם של כל ארוחה מושקעת ישתדרג אפילו עוד טיפה עם מים מינרליים מוגזים וטבעיים לצדה. בין אם מדובר בבועות הקטנות שפותחות את הטעמים המיוחדים בפה, ברעננות ששוטפת ומערבבת אותם יחד או בקרירות אחרי הביס האחרון. כמה מהשפים הבכירים בארץ בוחרים את המנה מהמסעדה שלהם שלדעתם היא זו שהכי מתאימה לאכול לצד מים מוגזים טבעיים.

שפית יהלומה לוי, שחקי שחקי - בחרה במנת קרודו דג ים במי עגבניות:

"מדובר בדג נא איכותי, אינטיאס או כל דג אחר שהדייגים דגים באותו בוקר מהמים. הוא יושב בתוך מי עגבניות שאלה בעצם עגבניות סחוטות ועליו יש אבקת עגבניות שאנחנו טוחנים מעגבניות מיובשות. זו מנה שלא רואים באה את העגבנייה, אבל כל התמה בה היא העגבנייה. לא מבחינים בה בצבע האדום אבל מרגישים בטעם עז של עגבניות. המשחק של הבועות העדינות במים המוגזים מעצים את הטעם של העגבנייה, למרות שלא רואים אותה בעיניים".

שפית יהלומה לוי, שחקי שחקי. דן חיימוביץ',
"המשחק של הבועות העדינות במים המוגזים מעצים את הטעם של העגבנייה". שפית יהלומה לוי/דן חיימוביץ'

שף מוטי טיטמן, מלגו ומלבר - בחר במנה של פלמידה כבושה:

"זו המנה שהיא פרשנות שלי למנה הקלאסית של דגים כבושים. היא מכילה דג פלמידה כבוש, עגבניות צבעוניות - אדומות וצהובות, פלפלים מותססים ולימון כבוש. בולט בה הטעם של שמן הזית, טעם יש תיכוני בעיקר של דרום הים התיכון וחופי איטליה. הלימון הכבוש נותן את החמיצות והפלפלים המותססים נותנים חריפות מדהימה. הפלמידה עצמה כבושה קלות ועדיין נימוחה בפה - ואת כל הטעמים האלה מדגישים המים המוגזים באופן הרבה יותר משמעותי, בצורה הזאת הטעם של המנה נשאר בפה לאורך זמן".

שף מוטי טיטמן, מלגו ומלבר. אפיק גבאי,
שף מוטי טיטמן, מלגו ומלבר/אפיק גבאי

שף תומר טל, ג'ורג' וג'ון - בחר במנה של פסטה סרטנים:

"זו פסטה מבצק פסטה אותה אנחנו מכנים 'שערות מלאך', עם בשר סרטנים, ציר סרטנים, קרם תירס מתקתק וחמאה חומה. יש בכל מנה כ-100 גרם בשר סרטנים נקי בעל טעם מאוד דומיננטי. המים המוגזים, כשהם שוטפים את הפה בכל לגימה, יוצרים שילוב בין הטעמים השונים בצורה מושלמת ובסיום המנה גם מרעננים את החך".

פסטה סרטנים של שף תומר טל, ג'ורג' וג'ון. דניאל לילה ועמית פארבר,
"המים המוגזים יוצרים שילוב בין הטעמים השונים בצורה מושלמת"/דניאל לילה ועמית פארבר

שפית אביבית פריאל, אוזריה - בחרה במנה של פסטה שחורה עם סרדינים:

"זוהי אחת המנות האהובות עליי במסעדה. היא עשויה מפסטה שחורה שנעשית בעבודת יד ומקבלת את הצבע השחור שלה מדיו, עם סרדינים, אריסה קונפי עגבניות שרי צהובות וגבינת ריקוטה. זו מנה שעשירה מאוד בטעמי ים, הם מאוד דומיננטיים בה. המים המוגזים מאזנים את השמנוניות של הסרדינים ומרעננים את החך מהטעם החזק בין ביס לביס".

פסטה שחורה עם סרדינים של שפית אביבי פריאל, אוזריה. דן לב,
"מנה עשירה מאוד בטעמי ים". פסטה שחורה עם סרדינים של שפית אביבית פריאל, אוזריה/דן לב

כל אירועי "שבוע המטבח האיטלקי" מתקיימים ביוזמת משרד החוץ האיטלקי ומשרד התיירות איטלקי. משרד התיירות האיטלקי פועל מחודש יוני בישראל דרך לשכת המסחר ישראל-איטליה

המותג פררלה (Ferrarelle) נוסד בשנת 1893, והוא מותג המים המינרליים המוגזים הטבעיים המוביל באיטליה המיוצא ליותר מ-40 מדינות ברחבי העולם. תהליך הייצור הטבעי והייחודי של המים המינרליים של פררלה (Ferrarelle) מתחיל במסעה של טיפת הגשם המחלחלת אל מתחת לפני האדמה למעיין הטבעי של פררלה (Ferrarelle), מסע אשר נמשך כעשור. ייחודו של המותג נובע מטעמו, מהגיזוז הטבעי ומהרכב המינרליים.

מותג המים המינרליים המוגזים והטבעיים פררלה (Ferrarelle) לצד מנת פיצה. אנטולי מיכאלו,
מותג המים המינרליים המוגזים הטבעיים Ferrarelle/אנטולי מיכאלו

הקליקו על התוכנייה של שבוע המטבח האיטלקי

התוכנייה של שבוע המטבח האיטלקי. יח"צ,
התוכנייה של שבוע המטבח האיטלקי/יח"צ
בשיתוף Ferrarelle, בשיתוף Ferrarelle

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully