וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תתכוננו: השפים מאיטליה באים לארח אתכם

בשיתוף Ferrarelle, בשיתוף Ferrarelle

10.11.2019 / 10:55

במהלך שבוע המטבח האיטלקי יחברו יחד מארחים ביתיים איטלקיים וישראליים לסדרת ארוחות ביתיות, ממש כמו באיטליה

קינן בסל. פוטו גולי,
כבר למעלה משלוש שנים שהוא יוצר חוויות אירוח ואוכל בסגנון מיוחד. קינן בסל/פוטו גולי

האוכל האיטלקי הביתי שונה בתכלית מזה המוגש במסעדות האיטלקיות ברחבי העולם. לכל מי שנולד וגדל בבית איטלקי יש את הטעמים והניחוחות של הבית שלו, תערובות התבלינים המיוחדים של המחוז שלו ושל הסבתא שלו. בערב אחד, יפתחו שלושה איטלקים-ישראלים את ביתם ויכינו ארוחה איטלקית, כמו שהנונה שלהם הייתה מכינה. חלקם יצוותו לבשלנים ישראליים מוכרים. האורחים יוכלו ליהנות מארוחה איטלקית ביתית מושקעת ולשוחח עם המארחים על המסורות המשפחתיות שלהם ועל הפרשנות המחודשת שהם נותנים להן. לכם נותר רק להזמין מקומות:

סוסייטי סלון מארח את יונה ששון (טופולינו, לוקה ולינו) לערב איטלקי עם נשמה תימנית.

הסוסייטי סלון ממוקם ברובע הנגרים שבין פאתי פלורנטין לצפון יפו. חלל מתועש שהוסב ללופט וסטודיו בעיצוב אקלקטי השומר על קווי המתאר המקוריים של המבנה, תקרות גבוהות, רצפת בטון מצוירת, בשילוב עיצוב מוקפד ועכשווי הופכים את ביתו של קינן בסל, המארח כבר מעל ל-3 שנים מתחת לראדר, לחוויית אירוח ואוכל בסגנון שלא הכרתם. סגנונות ישיבה מגוונים פזורים בחלל ואתם מוזמנים לתפוס מקום. אין שולחן ערוך וסדר הדברים קורה מאליו.

יונה ששון, מסעדנית ומארחת, הבעלים והשפית של מסעדת טופלינו. מוריס גיני,
תפריט המשלב מסורות איטלקיות ממחוזות שונים עם חריף תימני. יונה ששון/מוריס גיני

המופע המרכזי הוא המטבח הפתוח - במסגרת שבוע המטבח האיטלקי נבנה תפריט ייחודי ומשותף של קינן ויונה ששון, תפריט המשלב מסורות איטלקיות ממחוזות שונים עם חריף תימני. יונה ששון, מסעדנית ומארחת מעל ל-15 שנה, הבעלים והשפית של מסעדת טופלינו בשוק מחנה יהודה ושל של מסעדת לוקה ולינו בתל אביב. כשטיילה בנאפולי התאהבה יונה בתרבות והמטבח האיטלקי, ומשם התחילה התשוקה הגדולה למטבח ולאירוח. השף קינן בעל ניסיון של 15 שנים במטבחים בארץ ובעולם, בסיום לימודי פרפורמנס בירושלים החל לשלב בין אהבותיו הגדולות אוכל ואמנות ויצר חווית אירוח חדשה ובולטת בנוף האירוח הביתי; תפיסת החלל, סגנונות הישיבה, המוזיקה המתנגנת ברקע, בחירת המנות והטעמים, וליווי הארוחה - כולם יחד יוצרים את החוויה החד פעמית שקינן מבקש לתת לאורחים.

עם כניסתכם, ימזגו כוסות אפרטיבו בכדי לפתוח את החגיגה. התפריט מורכב מחומרי גלם טריים ומקומיים, על הבר יוגשו מנות פתיחה קלילות שיאפשרו לכם להסתובב בחלל או לצאת לאוויר הסמטאות ברובע המואר, רגע לפני שתתפסו את מקומותיכם למנה העיקרית. בין המנות שיוגשו תמצאו קרודו דג ים עם פרי עונתי; מרק תימני עם אפונה ירוקה; ארנצ'יני מוצרלה, רסק עגבניות וסחוג של שולה; קובנה, קצף עגבניות, פסטו כוסברה, לאבנה, וסלסת מנגו שומשום; פסטה פיצי, פקיילה, קונפי תמנון ויוגורט; סלט שומר סיציליאני, פירות הדר, קלמטה; פולנטה עם תבשיל לחי עגל נמס; ולקינוח פירות עם קרם לימון ובזיל עוגיות אמרטי לצד טרטופי שוקולד.

עלות הארוחה הכוללת אפרטיבו על בסיס קמפרי טוניק, יינות של יקב סלקטו ומים מינרליים מוגזים טבעיים של פררלה (Ferrarelle): 290 שקלים.

סוסייטי סלון מארח את יונה ששון לערב איטלקי עם נשמה תימנית, 19/11, 19:30. הרשמה: 052-5600980, לעמוד האינסטגרם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

השפים הכי מבטיחים באיטליה באים לבשל לכם בתל אביב

בשיתוף Ferrarelle

Vegano Italiano - ארוחה ביתית איטלקית על טהרת הצומח של השפית נדיה אליס.

הדירה ברחוב בת-עמי 2 היא דירת מגורים מפוארת המשמשת לחלל אירועים קולינריים וגסטרונומים רבים. המארחת, נדיה אליס, איטלקיה ממילאנו שעלתה ארצה ב-2008. בשנת 2014, בתקופת סיום לימודי הדוקטורט שלה, נדיה החליטה לעבור לתזונה טבעונית ובתור איטלקיה שמתגעגעת הביתה, מאוד מהר הבינה שבישראל אין היצע טבעוני איטלקי בכלל. זאת הסיבה שהיא החליטה להכנס בעצמה למטבח וללמוד איך לשחזר את טעמי הילדות שלה בגרסה טבעונית שהיא עד כדי כך דומה למקור, שבקושי אפשר לזהות את ההבדל. אחרי שנה של אינספור מנות וארוחות, נדיה התקבלה בתור מארחת טבעונית ראשונה בישראל ב-Eatwith, פלטפורמת האירוח המפורסמת והיוקרתית. בארבע השנים האחרונות, מעל 4,000 אורחים (לרוב, לא טבעונים!) נהינו מהארוחות האיטלקיות והטבעוניות של נדיה בסלון ביתה בתל אביב.

נדיה אליס. ליאור חורש,
השפית נדיה אליס/ליאור חורש

במסגרת שבוע המטבח האיטלקי, נדיה תארח אירוע מיוחד במהלכו המסורת האיטלקית תפגוש את חדשנות עולם הקולינריה, עם תפריט איטלקי טבעוני משגע שידהים כל חך. במהלך האירוע נדיה תעשה גם cooking demonstration לאורחיה, ותסביר איך אפשר להגיע לטעמים המסורתיים, בלי להשתמש במוצרים מן החי בכלל. בתפריט, שכל כולו מבוסס על מוצרים מהצומח תוכלו למצוא מנות כמו פולנטה עם גבינה על קרם ערמונים וחמאת כמהין ביתית; לזניה אל-ראגו; כדורי ריקוטה שקדים עם כמהין, ולקינוח טארט מרנג לימון וקרם קפה עם מרנג איטלקי.

עלות הארוחה הכוללת אפרטיבו על בסיס קמפרי טוניק, יינות של יקב סלקטו ומים מינרליים מוגזים טבעיים של פררלה (Ferrarelle): 240 שקלים.

Vegano Italiano - ארוחה ביתית איטלקית על טהרת הצומח של השפית נדיה אליס. רחוב בת עמי 2, 19/11, 19:00. הרשמה: 054-7617719 או ellisnad@gmail.com. לעמוד האינסטגרם.

מיקלה בוצטו. יח"צ,
החל את מסעו הקולינרי בגיל 15 כשהחל לבשל במטבחה של אמו. מיקלה בוצטו/יח"צ

הבית ביפו מארחות את השף האיטלקי-ישראלי מיקלה בוצטו לארוחה איטלקית ביתית קלאסית Kosher Style עם חומרי גלם מקומיים.

"הבית ביפו" 19 הוא בית מגורים מפואר בעל עמודי שיש ורצפות מצוירות, שנשמרו מהתקופה העות'מאנית. המארחות, מורן אהרון, בוגרת בישול ופטיסרי ב- Le Cordon Bleu  בפריז ושפית בעלת 15 שנות ניסיון במטבחים  ואלישבע אנגלברג, בוגרת לימודי בישול מ"מכללת הדסה" בירושלים, עוסקת בחינוך קולינרי במיזמים חברתיים המשלבים בישול עם אוכלוסיות מגוונות. ביחד מארחות השתיים ארוחות שף מיוחדות עם תפריט מקומי וטרי באווירה יפואית אותנטית.

במסגרת שבוע המטבח האיטלקי יארחו מורן ואלישבע את השף האיטלקי-ישראלי מיקלה בוצטו, יליד נאפולי שהחל את מסעו הקולינרי בגיל 15 כשהחל לבשל במטבחה של אמו, ומאז ממשיך לעסוק בבישול באופן מקצועי, כשף של השגריר האיטלקי ובמלון שרתון.

בין המנות שיוגשו בארוחה: פולנטה קריספי עם ראגו דגים ועגבניות; פוקאצ'ה בעבודת יד עם שמן זית מפוליה, בלסמי, קרם בצל מקורמל וקרם גורגונזולה; קרפצ'יו אינטיאס עם ויניגרט, לימונצ'לו ועשבים; Carciofo Alla Diavola - ארטישוק עם פירורי לחם, אנשובי, צ'ילי וריג'לה; אניילוטי תרד ערבי עם ריקוטה, זעתר ופקורינו; סורבה רימונים, למון גראס וקמפרי; לברק צרוב עם סלקים צבעוניים וקרם ארטישוק ירושלמי ולקינוח מוס יוגורט בופאלה, קרם אגסים ביין קינוח, קרמבל ליים ופטל טרי.

עלות הארוחה הכוללת אפרטיבו על בסיס קמפרי טוניק, יינות של יקב סלקטו ומים מינרליים מוגזים טבעיים של פררלה: 320 שקלים.

הבית ביפו: מורן אהרון ואלישבע אנגלברג מארחות את השף יליד איטליה מיקלה בוצטו לארוחה איטלקית ביתית קלאסית עם חומרי גלם מקומיים. רחוב יפת 19, רביעי, 20/11 שעה 19:00. הרשמה: 052-3699882 או 0533344536.

כל הארוחות יפתחו עם משקה אפרטיבו מבוסס קמפרי טוניק. קמפרי, האפריטיף המושלם והנחשק בעולם למעלה מ-150 שנים, אשר הומצא על ידי הרוקח ג'ספר קמפרי שחי באמצע המאה ה-19 ורקח את המתכון מכ-60 עשבי מרפא ותבלינים שנשמרו בסוד כמוס עד היום. המשקה מציע טעם ייחודי המשלב מר ומתוק יחדיו ומשמש כבסיס לקוקטיילים רבים בעולם.

במהלך ארוחות הערב יוגשו יינות מיקב סלקטו, שנמצא באזור מונטפולצ'יאנו שבטוסקנה. היקב מתמחה ביינות מסוג וינו נובילה מענב הסנג'יובזה המקומי. היקב נוקט בגישה אקולוגית השואפת לצמצם את פליטת הפחמן של כל שלב בתהליך הייצור- מחזור החומרים בכרם (מים, עץ לבעירה), שימוש בגרביטציה לשינוע היין (במקום משאבות חשמליות), מקסום אור טבעי (אין אור חשמלי), גידול צמחייה על קירות היקב (לשמר לחות וקור ולהימנע משימוש במיזוג).

כל אירועי "שבוע המטבח האיטלקי" מתקיימים ביוזמת משרד החוץ האיטלקי ומשרד התיירות איטלקי. משרד התיירות האיטלקי פועל מחודש יוני בישראל דרך לשכת המסחר ישראל-איטליה

ארוחות הערב ילוו גם במים מינרליים מוגזים טבעיים של פררלה (Ferrarelle). המותג פררלה (Ferrarelle) נוסד בשנת 1893, והוא מותג המים המינרליים המוגזים הטבעיים המוביל באיטליה המיוצא ליותר מ-40 מדינות ברחבי העולם. תהליך הייצור הטבעי והייחודי של המים המינרליים של פררלה (Ferrarelle) מתחיל במסעה של טיפת הגשם המחלחלת אל מתחת לפני האדמה למעיין הטבעי של פררלה (Ferrarelle), מסע אשר נמשך כעשור. ייחודו של המותג נובע מטעמו, מהגיזוז הטבעי ומהרכב המינרליים.

מותג המים המינרליים המוגזים והטבעיים פררלה (Ferrarelle) לצד מנת פיצה. אנטולי מיכאלו,
מותג המים המינרליים המוגזים הטבעיים Ferrarelle/אנטולי מיכאלו

הקליקו על התוכנייה של שבוע המטבח האיטלקי

התוכנייה של שבוע המטבח האיטלקי. יח"צ,
התוכנייה של שבוע המטבח האיטלקי/יח"צ
בשיתוף Ferrarelle, בשיתוף Ferrarelle

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully